Jak napisać dobre ogłoszenie nieruchomości?

Obecnie szeroko pojęty handel nieruchomościami jest bardzo popularny. Przyczyna tego jest prosta, czyli spore szanse na całkiem duży zarobek. Nie każdemu jednak udaje się osiągnąć sukces w tym biznesie. Dlaczego? W wielu przypadkach problem dotyczy odpowiedniego napisania ogłoszenia. Jak więc to zrobić dobrze i skutecznie?

Podstawowa kwestia, od której powinno się zacząć to odpowiednia ilość czasu. Tutaj pośpiech nie jest dobrym doradcą i lepiej poświęcić więcej czasu na tworzenie ogłoszenia, niż potem narzekać, że nikt się nim nie zainteresował.

Kolejna elementarna kwestia to rzetelność i uczciwość. Mnóstwo ludzi wręcz do szału doprowadzają ogłoszenia, w których, albo nie ma umieszczonych wielu ważnych rzeczy, albo po prostu jest niezgodne z prawdą. Od razu na myśl przychodzą tu tematy finansowe. Lepiej podać prawdziwe kwoty, niż kłamać, co i tak prędzej, czy później wyjdzie, jeśli będziemy wchodzić w dalsze interakcje z danym klientem. Słabym pomysłem jest także ukrywanie kosztów. Ile razy się zdarza przy np. wynajmowaniu mieszkania, że cena jest całkiem atrakcyjna, ale przy omawianiu szczegółów okazuje się, iż w ogłoszeniu nie została podana cała. Co to oznacza? Zwiększa ryzyko, że klient podziękuje i będzie szukał dalej i może nawet zapłaci tyle samo, ale komuś, kto od początku był z nim szczery. Natomiast jeśli chodzi o szczegóły, które powinny znaleźć się w takim ogłoszeniu to należą do nich takie elementy jak: lokalizacja, powierzchnia, liczba pomieszczeń, stan techniczny, wyposażenie, informacje dodatkowe (np. o ciekawych atrakcjach w okolicy), oraz oczywiście cena, a także zalety i wady. Zwłaszcza umieszczenie 2-3 wad może paradoksalnie zadziałać dobrze na klienta, który zobaczy, że nie tylko zachwalamy bezkrytycznie daną nieruchomość, ale jesteśmy również świadomi jej niedoskonałości. W tych, jak i innych elementach również podstawą jest uczciwość.

Jeśli wiemy już o czym pisać, to warto zastanowić się nad formą. Warto pamiętać przede wszystkim o pisaniu konkretów, czyli głównie o tych elementach z wcześniejszego akapitu. Klient nie jest zainteresowany różnymi opowieściami albo czytaniem opowiadania odnośnie jakiegoś mebla. Często się mówi: krótko, zwięźle i na temat. I właśnie w ogłoszeniach nieruchomości to może być niezwykle przydatna wskazówka. Nie do zaakceptowania jest przysłowiowe „lanie wody”, które we większości przypadków tylko zirytuje potencjalnego klienta.

Skuteczne ogłoszenie nieruchomości nie może obyć się bez zdjęć – ale nie byle jakich, tylko dobrej jakości. Zdjęcia powinny zachęcać, przedstawiać dane pokoje, meble, sprzęt itp. w sposób ładny dla oka. Ale uwaga! Nie można przesadzić. W sytuacji, gdy zainteresowaną osobę zaprosimy na oględziny i okaże się, że w rzeczywistości dana nieruchomość wygląda zupełnie inaczej, czyli zdecydowanie gorzej – to nie ma większych szans na powodzenie tej transakcji. Zdjęcia mają zachęcić, ale absolutnie nie mogą odstraszyć poprzez zbytnie koloryzowanie. A co powinny przedstawiać? Przede wszystkim widok z zewnątrz, poszczególne pokoje, wyposażenie, widok z okna i ewentualnie okolicę. To są najważniejsze elementy dla klientów i trzeba je pokazać.

Warto jeszcze zadbać o efekty wizualne. Najlepiej się czyta uporządkowane ogłoszenie, gdzie nie ma pomieszanych wątków. Przykładowo – najpierw piszemy o rodzaju budynku i ogólnych informacjach typu powierzchnia, potem o liczbie pokoi, następnie opisujemy wyposażenie i sprzęt, później okolicę, a na końcu przedstawiamy wady i zalety. Przy każdym z tych elementów zamieszczamy zdjęcia lub na końcu wrzucamy wszystkie zdjęcia po kolei.

Jeśli te wszystkie rady zostaną wdrożone w życie to jest duża szansa na napisanie skutecznego i chwytliwego ogłoszenia. Warto pamiętać, iż dobrze napisane ogłoszenie znacząco zwiększa szanse na powodzenie transakcji.