Praca stała i tymczasowa – jak dotrzeć do kandydatów pasywnych?
Twoja firma stale się rozwija, a Ty poszukujesz nowych pracowników? Podczas rekrutacji nie musisz koncentrować się wyłącznie na tych kandydatach, którzy obecnie szukają pracy. Może okazać się, że idealna osoba na dane stanowisko ma pracę. Jednak niepowiedziane jest, że nie zechce jej zmienić jeśli Twoja oferta będzie bardziej atrakcyjna. Rekruter powinien zatem szukać odpowiedniej osoby również wśród tzw. kandydatów pasywnych, którzy obecnie nie poszukują aktywnie zatrudnienia.
Kim są kandydaci pasywni?
Kandydatami pasywnymi nazywamy osoby, które w danym momencie nie szukają zatrudnienia. Jednak coraz częściej mówi się o tym, że nie ma już na rynku pracy pasywnych kandydatów. Większość osób jest bowiem otwarta na nowe oferty, o ile zaproponuje się im atrakcyjne warunki zatrudnienia. Dla rekrutera nie powinno mieć więc znaczenia, czy kontaktuje się z kandydatem aktywnie poszukującym zatrudnienia, czy takim, który na tę chwilę nie szuka pracy.
Jak dotrzeć do kandydatów z ofertą pracy?
Jak dotrzeć do odpowiedniego kandydata? Popularność mediów społecznościowych daje Ci nowe możliwości, dzięki którym możesz zyskać wielu potencjalnych pracowników. W takim przypadku dobrze sprawdza się publikowanie ogłoszeń na różnorodnych grupach branżowych lub tematycznych. Dzięki temu możesz skontaktować się bezpośrednio ze specjalistami z danego obszaru, nie ponosząc przy tym kosztów.
Co więcej, po otrzymaniu aplikacji, możesz prześledzić aktywność danego kandydata na grupie i dzięki temu uzyskać pierwsze informacja na temat jego wiedzy, doświadczenia i zaangażowania.
Inną metodą pozyskiwania potencjalnych pracowników jest tzw. direct search oraz headhunting. Działania te polegają na szukaniu pracowników „skrojonych na miarę”. Dzięki temu możesz znaleźć pracownika, który spełnia określone kryteria np. odpowiednie wykształcenie lub kwalifikacje.
Kolejnym sposobem jest wykorzystanie wspólnych kontaktów. Często najlepszymi pracownikami są ci poleceni przez innych pracowników. O polecenie poproś nie tylko pracowników, ale też własną sieć kontaktów. Mogą to być na przykład dawni współpracownicy, byli pracownicy firmy lub osoby, które znasz ze szkoleń lub konferencji branżowych.
Oferty pracy stałej i tymczasowej – skorzystaj z oferty agencji pośrednictwa pracy
Innym sposobem jest skorzystanie z oferty agencji pośrednictwa pracy. To bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ takie agencje mają wiele różnych kontaktów do osób, które potencjalnie mogą zostać idealnym kandydatem na oferowane przez Ciebie stanowisko. Taka firma może zając się również wszelkimi formalnościami, które są potrzebne do tego, aby na przykład zatrudnić pracownika zza granicy.
Tego typu agencje pośrednictwa pracy często biorą na siebie odpowiedzialność związaną z całym procesem rekrutacji. Agencja pracy tymczasowej we Wrocławiu to miejsce, które zadba o znalezienie idealnego pracownika do Twojej firmy.
Praca stała i tymczasowa – podsumowanie
Jeżeli szukasz pracowników do pracy stałej lub tymczasowej, warto wziąć pod uwagę nie tylko te osoby, które aktywnie poszukują zatrudnienia, ale także tzw. kandydatów pasywnych. Aby znaleźć idealną osobę na dane stanowisko, powinno się również zamieścić ogłoszenia na portalach społecznościowych, a zwłaszcza na grupach tematycznych i branżowych. Warto również skorzystać z pomocy doświadczonej i renomowanej agencji pracy stałej i tymczasowej.
Najnowsze komentarze