Sprzedaż w modelu dropshipping – jakie są zalety tego rozwiązania?

Obserwując branże e-commerce szybko można dojść do wniosku, że oferowane przez nią perspektywy są niezwykle kuszące. Wielu nowych przedsiębiorców wykazuje duże zainteresowanie rozpoczęciem swojej działalności właśnie w zakresie sprzedaży internetowej, jednak napotykają oni na swojej drodze pewne przeszkody, które znacznie utrudniają to zadanie. Nawet działalność na małą skalę wymaga pewnej inwestycji własnej oraz dysponowania odpowiednią przestrzenią do magazynowania towarów – chyba, że zdecyduje się na sprzedaż w modelu dropshipping!

Czym jest sprzedaż w modelu dropshipping?

Osoby obeznane z e-commerce z pewnością nieraz spotkały się już z określeniem dropshippingu. Nazywa się tak konkretny model logistyczny, który polega na pozostawieniu kwestii dostawy towaru samej hurtowni czy producentowi. Właściciel sklepu, który zdecydował się na sprzedaż w modelu dropshipping może w pełni skupić się na prowadzeniu swojej działalności, co w praktyce sprowadza się do marketingu, analizy rynku, opracowywaniu strategii biznesowych oraz obsłudze klientów.

Wnioski nasuwają się same – sprzedaż w modelu dropshipping ma widoczne na pierwszy rzut oka zalety:

  • niewielki wkład własny wymagany do rozpoczęcia działalności,    
  • brak konieczności inwestowania w hurtowe ilości produktów,    
  • wiele możliwości poszerzania asortymentu sklepu,    
  • wyjątkowo szybki proces obsługi zamówienia.

Kiedy warto zdecydować się na dropshipping jako sprzedawca w e-commerce?

Chociaż sprzedaż w modelu dropshipping w wielu przypadkach jest niezwykle korzystna, to warto podkreślić, że nie jest to model logistyczny dla każdego. Rzadko decydują się na nią m.in. sklepy, które mają w swojej ofercie towar o dużych gabarytach – w przypadku ewentualnego zwrotu, sprzedawca musi przyjąć go z powrotem, co może sprawić wiele problemów.

Nie jest to wyłącznie kwestia sklepu, ale i samej hurtowni, z którą podejmuje się współpracy. Firmy zapewniające usługi z zakresu dropshippingu mają rozmaite oferty, a nie każda z nich jest warta uwagi. Aby móc oczekiwać faktycznych korzyści płynących z dropshippingu, niezbędne jest dokładne zapoznanie się z zaprezentowaną umową.

Ostatnim wyznacznikiem są tu dodatkowe narzędzia, które pomogą w skutecznym aplikowaniu dropshippingu we własnym sklepie. System ErpBox oraz dostępne w nim integracje to bez wątpienia jeden z najlepszych wyborów na rynku. Oprogramowanie to pozwoli efektywnie przyspieszyć sprzedaż, a także uczynić zarządzanie całym e-sklepem o wiele łatwiejszym oraz wolnym od błędów spowodowanych czynnikiem ludzkim.